SEA, Online marketing

Promotie Extensie

😅
Oeps, hier is het leegjes
Probeer een andere search of neem contact met ons op
🤔
Oeps, dat ging niet zo goed...
Het lijkt op een fout aan onze kant, onze developers zijn op de hoogte gebracht. Probeer een andere zoekopdracht of probeer het later nog eens.
👀
Bezig met zoeken
november 2017
23 juli is, in de nieuwe AdWords interface, de promotie extensie live gegaan. Is dit de eenvoudigste manier om met de feestdagen toch zichtbaar te zijn in de resultaten van Google?
Inzet
De nieuwe AdWords interface is al enige tijd live. Adverteerders die de nieuwe interface gebruiken of switchen tussen de oude en nieuwe, hebben vast gemerkt dat er veel dingen zijn veranderd. Deze wijzigingen zijn voornamelijk visueel. Ook zijn er een aantal functionaliteiten die alleen in de nieuwe, of alleen in de oude interface beschikbaar zijn. Één van deze functionaliteiten in de nieuwe interface: de Promotie extensie.

En wanneer komt deze extensie nou beter tot zijn recht dan tijdens de feestdagen. Volgende week is het Black Friday & de maandag daarop is het Cyber Monday. Veel e-tailers doen acties op en rondom deze twee ‘feestdagen’. Echter kan het lastig zijn om op het laatste moment nog campagnes op te zetten voor specifieke acties. Daarom kan er gekozen worden om een "quick & dirty" promotie te doen met behulp van de promotie extensie.
Praktisch
Het mooie van de promotie extensie is dat Google deze speciaal voor dagen als Cyber Monday & Black Friday heeft gemaakt. Als je een nieuwe advertentie maakt kun je zelfs de “gelegenheid” aangeven. Zie bijgevoegde afbeelding:

De promotie extensie bestaat, net als een advertentie, uit twee koppen en een beschrijving. De koppen en beschrijving worden automatisch gegenereerd uit de opties die je hebt geselecteerd tijdens het maken van de promotie extensie.

Het mooie van de promotie extensie is dat je een tijdsplanning kan toevoegen. Je kan dus precies bepalen wanneer de extensie live moet staan en wanneer de actie eindigt.
Conclusie
De promotie extensie is een leuke aanvulling om in te zetten tijdens feestdagen als Black Friday & Cyber Monday. Aangezien Google de mogelijkheid geeft om de “gelegenheid” zelf aan te geven, zou het mij niet verbazen als deze extensies goed zichtbaar zullen zijn in de SERP tijdens deze desbetreffende dagen.

Thanks.

Arno Blokker
Marketeer
arno@condept.nl

Meer van dit

SEA Online marketing