Indeling. De tabjes staan links in plaats van boven. Dit zorgt ervoor dat de rest van het scherm gevuld wordt door een grafiek en tabel met campagnedata. Je hoeft hierdoor niet meer eindeloos naar rechts scrollen. Een paar onderdelen zijn van plaats verwisseld en zijn even zoeken, maar dat went snel.
Extensies.
De advertenties en extensies zijn samengevoegd in één tab wat voor meer overzicht zorgt. Je kunt nu ook meerdere extensietypen tegelijk bekijken. Wat verder echt prettig werkt is het wijzigen van extensies, dat nu veel gemakkelijker gaat. Bovendien staat er nu “Als je deze extensie verwerkt wijzig je daarmee x campagnes en y advertentiegroepen”. Een indicatie van de impact van je wijziging. Beter.
Nieuwe extensies.
Je kunt nu promotie extensies aanmaken als je producten wilt promoten. Je hoeft daardoor niet telkens nieuwe sitelinks aan te maken. Ziet er goed uit.
Grafieken.
Er kunnen meer dan twee lijnen worden opgenomen in de grafiek bovenaan het scherm. Hierdoor kan je in 1 oogopslag meerdere statistieken met elkaar vergelijken. Je kunt de grafiek ook uitvergroten.
Device bodwijzigingen.
Je kunt bodwijzigingen voor devices sinds kort ook op advertentiegroep-niveau doen en dat is veel makkelijker gemaakt in deze interface.
Kolommen.
Deze zijn handmatig te wijzigen, waardoor je zelf de breedte kunt bepalen. Wat een opluchting dat je dit nu eindelijk ook handmatig kunt.
Insights.
Data wordt veel meer visueel weergegeven in het dashboard met nieuwe diagrammen. Prettig voor het oog en overzichtelijk. Omdat het visueel is valt groot volume sneller op en haal je dus sneller inzicht uit data. Blijf overigens wel altijd wel opletten welke KPI’s je bekijkt. De default instellingen zijn niet altijd de instellingen die jou verder helpen met je campagnedoelen. Hieronder 2 nieuwe visuele onderdelen: devices en tijden: